måndag 30 november 2015

Ny energi och små livstips

Började dagen på bästa tänkbara sätt, i skogen! Trött som ett as och superförkyld så tog jag mej ut i skogen för att få ny energi. Finns inget som piggar upp så mycket som sol, friskluft och träd. Jag ger mej själv så mycket tid i skogen jag bara kan.
Vissa saker vet jag bara att jag mår så mkt bättre av att göra. Förutom att vara i naturen så har jag en tanke om att varje dag lägga MINST en timma av affektiv tid på att jobba med det som jag vill ska växa och frodas i mitt liv. Om du tänker efter så kan du säkert oxå ta en timma av tv tittande/slö surfande eller helt enkelt bara gå upp en timma tidigare på morgonen för att få en extra timma där du tar dej närmare dina mål.
En anna sak som jag gör är att jag avslutar mina kvällar med något som stärker känslan jag vill åt. Jag tar med mej det jag vill åstadkomma i drömmen så att hjärnan omedvetet styr åt det hållet även när jag sover. Jag är helt enkelt noga med vad jag gör sista timman innan jag går till sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar