onsdag 10 februari 2016

Lyxigt och harmoniskt

Den här veckan har jag gått in för att lyxa med mej själv. Jag har tagit låånga sovmornar gått upp först runt ett varje dag. Jag sover ganska illa på nätterna pga foglossning och ryggont så det är extremt skönt att kunna ta igen det på förmiddagen :)
I måndags var jag uppe från sex dock, åkte hem till min syrra och myste där. Vi pratade, kollade in hemsidan till hennes bok, fikade och åt underbart god indisk mat som hennes man lagade till oss. Fick med mej rester också så behövde inte tänka på mat när jag kom hem heller.
Dagarna har liksom flutit på i en mysig lunk och alla har varit nöjda med sitt liksom. Det är så skönt med sånna perioder det är där jag hämtar kraften för att klara av de mindre harmoniska stunderna
.
Jag försöker att hålla fast vid iden om att jag ska skapa något varje dag också. Jag virkar,syr, målar och just nu blir det mycket skapande och kreativitet i köket. Jag bakar bröd och lagar rolig bra mat av så billiga ingredienser som möjligt haha. Idag blev det hemma gjorda kikärtsbiffar med gryta ris och sallad, mycket gott om jag får säga det själv :)

Nu ska jag lägga mej tidigt och kolla nån mysig film/serie. Botilda ligger och läser bredvid mej, Mannen sitter i hemmastudion och jobbar med musiken, Sara ligger i ett lushbad och grabbarna är ute på sitt, total harmoni råder och jag suger åt mej av känslan och bara njuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar