fredag 22 januari 2016

Giftfritt, eko och vego till bebisar

Jag vill gärna ha allt ekologisk och giftfritt men är också ganska bekväm av mej och har en begränsad ekonomi så jag tar det i så där lite lagom dos och är glad och nöjd över det jag lyckas göra.
Jag var runt i olika butiker och kollade utbudet på "altenativa" varor både kläder, hygien och mat. Vissa saker finns det jätte bra och enkelt av på de mest vanliga affärerna och visa saker hittar man bara på specialbutiker eller på nätet.
Jag tänker köra en del med tygblöjor men letar även efter bästa engångsvarianten att varva med, hittade naty som är en ekologisk engångsblöja så den tänkte jag testa. I början brukar man även  få massa rabatter och erbjudanden på tex libero och pampers så kommer nog även att ha det ibland, dock så gissar jag att de stora tjejerna då kommer protestera eftersom att de är djurtestade :(
Jag letar även vegan välling/ersättning, jag kommer ju att amma men vill också att pappan eller morföräldrar ska kunna ge mat ibland vid behov.
Amningsinlägg finns ju också i både bomull, hampa, bambu och ull det är ju lite dyrt att köpa första men blir ju billigare i längden.
Funderar på om jag har nått bra tyg hemma som jag kan sy om till inlägg och tvättlappar kanske???

Här är lite av utbudet som fanns på Goodstore i Stockholm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar