tisdag 26 januari 2016

Vänskap och egen mystid

Idag mötte jag upp en vän jag inte har sett på läänge. Även fast det gått lång tid sedan vi sågs så kändes det precis som när vi sågs senast. Med vissa personer spelar tiden ingen roll men samtidigt så vill jag bli bättre på att vårda mina relationer och inte ta dem för givet bara för att de är trygga och självklara. Vänskap är så stärkande och fint och jag är så tacksam att jag har fina människor i mitt liv.
Vi sågs på kafe 44, ett vegan anarkist feminist cafe/lunch ställe på söder och åt vegoburgare, pratade i timmar och sen promenerade vi genom gamla stan, kan inte bli bättre, en riktig lyxdag.
Nu är jag hemma och fortsätter i samma mys anda. Har kurat ihop mej i soffan lyssnar på musik, har tända ljus och dricker gott tee, kanske ska jag unna mej ett härligt bad också?
Barnen pular med sitt, en är på djurrätts möte, en spelar, en skriver och en myser med mej i soffan (och den i magen sparkar mej på kissblåsa haha) så lugnet råder och jag njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar